emmyurlings.reismee.nl

Volgende paar dagen

Haai lieve allemaal,

Alweer een week voorbij! Het is hier nu zondagmiddag, vannacht is de klok een uur vooruit gegaan wat betekend dat er nu 11 uur tijdsverschil is met Nederland!

Deze week ben ik naar het Auckland museum geweest, samen met een Nederlands meisje van mijn school. De benedenverdieping van het museum ging over de oudheid en was ingericht met kleding etc. Ook waren er delen met dieren en over de WO I en WO II. Dit was interressant!

Vrijdag ben ik met school naar de ZOO geweest, wat ook erg leuk was! Alles is hier veel beter onderhouden dan in Nederland en er is meer natuur omheen. En guess what; ik heb de Kiwibird gezien! De lerares die met ons mee was, had hem zelfs nog nooit gezien in de 18 jaar dat ze hier woont!

Op zaterdag ben ik naar Mount Eden geweest, dit is het hoogste punt van NZ. Het was een flinke klim om boven te komen en eigenlijk viel het boven een beetje tegen. Het was niet wacht ik ervan verwacht had. Ik heb hier even op een bankje gezeten en ben erna weer naar beneden gelopen.

Vandaag, zondag, ben ik samen met Melanie en Cooper (mn gastmom en dr zoontje) naar Pahia geweest. Dit is een strand aan de Westkant van Nieuw - Zeeland waar je alleen maar kon komen door een hele lange kronkelweg te volgen, zeker een half uur lang. Er stonden een paar mensen langs de weg die zich niet helemaal lekker voelde.. Maar wauw, wat was dit mooi! Het zand op dit strand is zwart, waardoor je er in de zomer nauwelijks op kunt lopen in verband met de hitte. We zijn heir maar even geweest omdat het erg winderig was. Op de terugweg hebben we een smoothie gedronken en vertelde Melanie mij dat er 's avonds een BBQ is bij haar moeder, in verband met de verjaardag van haar stiefvader.. of ik misschien mee wilde?! Ik vind het heel erg spannend, omdat ik niet zo heel goed ben in nieuwe contacten maken, maar ik ga het gewoon doen. Ik ben hier onder andere gekomen om zelfverzekerder te worden en uit mijn comfortzone te stappen, so.. let's do this;-)

Verder twijfel ik nog heel erg of ik blijf na mijn taalcursus of niet. Maar aangezien het woord twijfelen zo ongeveer op mn voorhoofd staat geschreven, ga ik hier nog even mee door..

Slaap lekker nog allemaal en tot de volgende keer xxxx

Liefs, Emmy

Reacties

Reacties

Noor

Ha Emmy,

goed dat je uit je comfort zone stapt! Zorg ervoor dat je geniet van de dingen die je ervaart! Zodat, of je nu snel of pas over 5 maanden terugkomt, je een mooie ervaring hebt gehad! GENIET

x

Germaine

Hey, Emmy,
Wat een avonturen beleef je allemaal.
Je vrije tijd wordt goed ingevuld,en je steekt er nog wat van op.
Mam vertelde me al over het grote tijdsverschil nu. maar gelukkig is er Skype en telefoon.
wij hebben met z'n 2tjes ook een leuke zaterdag beleefd.
Geneet van dit alles en je ziet uit die comfortzone stappen levert ook vaak leuke dingen,en andere ervaringen op.
Good LUCK.groetjes van mich

Jeanny en Kees

Hoi Emmy this is the story we like to read.
Ga terug naar dat strand, pak dat zwarte zand en wrijf ermee over je voorhoofd en zie c.q. voel het woord twijfelen is gone.
Nog veel plezier met de knuffels van J&K

Brigitte

Hi Emmy,

ha die Emmy, erg leuk om je verhalen te lezen! Natuurlijk even wennen, maar ik weet uit ervaring dat het alleen leuker word als je de taal beter spreekt en meer mensen leert kennen en dan durf je vanzelf ook meer.. maar ontzettend gaaf dat je dit doet! Straks word je nog een lord of the rings fan;) Cheers, Brigitte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active