emmyurlings.reismee.nl

The Lord of the Rings Tour

Haai lieve allemaal,

Afgelopen zaterdag was het dan zover: The Lord of the Rings Tour! En was wat het gaaaaaaaaf!!

Om 08.00 uur werd ik verwacht in de stad, maar omdat het zaterdag was besloot ik om optijd weg te gaan, omdat ik niet precies wist hoe het met de bussen zat hier. Resultaat; ik stond om 07.00 uur op de afgesproken plaats. Maarja, beter te vroeg dan te laat en niemand kon zeggen dat ik er geen zin in had..;-) Ik was samen met 6 andere: 1 Columbiaans meisje, 1 Japans meisje, 1 Braziliaan, en 3 Duitsers (die zijn ook overal hé, die Duitsers..) Na een rit van 2 uur, waar ik nog even heerlijk heb bijgeslapen, kwamen we aan bij Hobbiton. Hier hadden we een tussenstop om naar het toilet te gaan, waarna we onze weg vervolgde naar de sets van The Lord of the Rings!

Dit was een weg door vele bergen en prachtige natuur, waar heel veel schapen en koeien liepen. Je werd met een bus naar de sets gebracht; vanaf de weg kon je hier niets van zien.

Eenmaal aangekomen bij de sets van The Lors of the Rings viel mijn mond open van verbazing. Ik heb de films niet echt gekeken, alleen met een schuin oog als ik verplicht werd om ze te kijken (hé mama..;-)). Maar het was gewoon echt een dorpje! Zó leuk. Er hing was op, er was een moestuintje (met 99% echte groente), huisjes, een meer en een bar waar we achteraf wat gedronken hebben.

We waren hier samen met een hele leuke gids. Zij deed tijdens de tour een quiz met ons, maar aangezien ik de films niet heb gezien, ging dit een beetje aan mij voorbij.. Anders had ik vast gewonnen..;-)

Na terugkomst, zijn we doorgereden naar Cambridge. Hier hebben we een lunch genuttigd. Vervolgens zijn we doorgereden naar Hamilton, om precies te zijn de Hamilton Gardens. Dit viel een beetje tegen. Alles lag er een beetje verwaarloosd bij en het leek alsof er jaren niets aan gedaan was. Alles was groen en er waren totaal geen fleurige bloemen, op 1 of 2 tuinen na; die waren wel echt prachtig!

Zoals jullie vast wel kunnen lezen, was dit een hele leuke dag! Het was heerlijk om de stad uit te gaan en eindelijk de natuur van Nieuw – Zeeland te zien, want eerlijk is eerlijk.. die is écht heel mooi!

Vandaag ben ik naar een overdekt winkelcentrum hier in de buurt geweest, want mijn backpack is niet echt ingepakt op het weer hier. Het is koud en het regent, terwijl ik alleen maar kleren bij me heb met korte mouwen! Helaas blijkt het hier heel lastig om een fatsoendelijke spijkerbroek te vinden, dus een goede reden om morgen nog een keer te shoppen.

Tot de volgende keer xxxx

Liefs,

Emmy

Reacties

Reacties

Jose en Jack

Hee nieuwbakken wereldreiziger, we hebben het idee dat je echt begint te genieten van je reis met dit interessante verhaal. We zijn nu al jaloers op je en willen eigenlijk niets liever dan je achterna reizen en ook meegenieten van die mooie omgeving. groeten uit een regenachtig limburg, knuffel oet mergroate Jack en Jose

pauli

Hoi Emmy, ik hoop dat je heeeel veel foto‘s hebt gemaakt van hobbiton. Want jaloers ben ik wel. Maak nog veel plannen en laat ons meegenieten. You can do it girl. Xxxxxx

Kelly

Haaaai Emmy. Wat een leuk verhaal, het lijkt erop dat je je draai begint te vinden. Zoek altijd een reden om te shoppen haha ;). Geniet ervan Em! We kijken hier allemaal uit naar je nieuwe verhalen. Xxx

Jeanny en Kees

Lord of the rings boeide mij niet maar nu wil ik het wel eens zien.
Blijf genieten en denk eraan de zomer komt nog. Grt.

Annie

Hoi Emmy,

ik heb Lord of the Rings niet gezien of gelezen, maar ben wel een beetje jaloers geworden op je reis naar Hobbiton; dat lijkt me zó leuk! Om nog maar niet te spreken van de prachtige natuur daar.
Je schrijft trouwens erg leuke verslagen, ga zo door!

Begin je je al een beetje op je gemak te voelen in je gastgezin en school?

Voor nu groetjes en die zon komt heus nog wel!
Annie

Emmy

Thanx allemaal voor jullie reacties, superleuk en dat doet me goed!!

@Annie; Ja, het begint allemaal te komen. Het is allemaal nog niet ideaal, maar dat is denk ik ook omdat ik nog in de grote stad zit en ik toch echt n dorpsmeisje blijf..;-). Komt allemaal wel goed. Ik zoek veel afleiding en probeer veel van mezelf en anderen te leren.

Liliane

Ha die Emmy,
Wat n bofkont ben je toch, ook al moet je t allemaal zelf uitzoeken. Wie komt er nu in zo'n omgeving en mag dit allemaal beleven? JIJ toch! Super wat een belevenis.
En die zon zal toch hopelijk snel komen.
En dat het niet altijd zonneschijn in je hart is begrijp ik heel goed want je staat er alleen voor, maar elk moeilijk moment gaat weer voorbij en maakt plaats voor andere momenten, weet je nog?
Blijf vooral genieten van alles wat om je heen gebeurd maar ook van jezelf, want toppie je doet t toch maar!!!
Denk aan je.
Knuffel, Liliane

Henny Brouns

Hoi Emmy. Ik heb er nooit een film van gezien maar het lijkt me inderdaad geweldig om te zien waar zo'n films worden opgenomen. En inderdaad, wat zal het een mooie natuur zijn. Zo te horen, begin je je draai goed te vinden. Geniet van je avontuur en zorg goed voor jezelf!! Liefs! Henny

Marlies

Hoi Emmy,
Ik was gisteren bij Pauli en zag een foto van het "hobbithuisje" en kon me dit nog goed herinneren van de film. Lijkt me inderdaad leuk om dit in het echt te zien en überhaupt de omgeving is fantastisch. Geniet van alles en blijf zulke leuke verslagen schrijven. Zo zijn we een beetje samen op vakantie, alleen jij ziet de werkelijkheid en wij kunnen ervan dromen.
Groetjes en veel plezier, Marlies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active