emmyurlings.reismee.nl

De eerste paar dagen!

Hallo allemaal,

Nou, ik hoorde van mama dat jullie alweer nieuwsgierig waren naar de rest van mijn verhalen.. dus hier ben ik weer even!

Zoals jullie eerder al hebben kunnen lezen, ging ik op dinsdag voor het eerst "echt" naar school. Het was een leuke ochtend! Leuke klas en leuke leerkracht. Het lesgeven is hier heel anders dan in Nederland. We hebben wel een boek waar we uit werken, maar we zijn eigenlijk meer bezig met opdrachten in groepjes en met spelletjes, uiteraard wel gerelateerd aan het Engels. Alles mag hier in de klas; drinken, muziek aan, voor je beurt praten etc. En juist omdat het mag, heb ik het idee dat het niet echt een chaos wordt.

Het weer is hier echt niet lekker; veel regen en veel wind. Daarom besloot ik op dinsdagmiddag naar de film te gaan. Dit is iedere dinsdagmiddag op school, en zo had ik mijn middag ook gevuld.

In de avond ben ik gewoon altijd bij mijn gastgezin thuis. Lees wat foldertjes/informatie, kijk TV etc. Dinsdag heb ik helaas nog steeds slecht geslapen, maar vanaf woensdag ging dat eindelijk beter!

Woensdag ben ik, nadat ik naar school ben geweest, naar de stad gegaan. Natúúrlijk had ik eerst de verkeerde bus, maar er komen hier zoveel bussen dat je eigenlijk ook al wel weer snel de goede bus terug hebt. Ik ben op zoek gegaan naar het kantoor van Travel Active, maar heb dit na herhaaldelijk vragen helaas niet kunnen vinden. Tijdens mijn zoektocht kwam ik langs een ander leuk kantoortje; een kantoor waar ze allerlei acitivteiten verkopen. Zo heb ik een folder meegenomen om te gaan bungeejumpen en denk ik erover na om een dolfijnencruise te doen. Aan het verlengde van de stad ligt de haven, dus hier ben ik erna naar toe gelopen. Nét toen ik er aan kwam begon het hard te regenen, maar na even schuilen kon ik toch nog even terug. Ik heb hier lekker een uur gezeten en zowaar kwam het zonnetje ook nog even door!

Vandaag (donderdag) ben ik weer naar de stad geweest, want mijn backpack is niet echt ingepakt op dit slechte weer. Doordat ik vergat dat je hier moet omrekenen vond ik alles erg duur en heb ik niets gekocht, maar ik ben al snel van mn blonde moment afgeholpen dus ga morgen denk ik nog maar een kijkje nemen in de stad. Ook heb ik vandaag weer het kantoor van Travel Active gezocht en... gevonden! Het lag heel onlogisch, dus n mooi excuus om te zeggen dat ik 't de eerste keer niet vond. Hierna ben ik naar het Marine Museum geweest waar ik ongeveer 2 uur zoet ben geweest.
Op de terugweg kwam ik langs een winkeltje waar ze, dacht ik, voetbalshirts van het NZ voetbalelftal verkochten. Leuk voor Ton, dacht ik.. totdat ik zag dat het het rugby team betrof!

Aanstaande zaterdag ga ik naar het gebied waar The Lord of the Rings zijn opgenomen, iets waar je móet zijn geweest als je in Nieuw - Zeeland bent geweest! Deze tour duurt een hele dag.. dus heb ik de zaterdag ook alweer goed gevult!:)

Zo, jullie zijn volgens mij weer aardig up-to-date.. tot de volgende keer!!

Liefs,

Emmy

Reacties

Reacties

Ton

Leuk verslag Emmy. Maak er wat van en geniet van al je nieuwe avonturen en de belevenissen! Dat gaat helemaal goed komen, daar vertrouw ik op.

bjorn

pas op voor de hobbits

Pauli

Ha Emmy, hier ben ik alweer heb je snel gedaan dat verhaal, typen ben je nog niet verleerd;). Maak veel foto's bij de Lord of the Ring Tours want je weet ik ben grote fan. En maak veel mental foto's zou Ellen zeggen. Knuffel

Jeanny en Kees

Emmy het begint erop te lijken dat je je draai aan het vinden bent. Misschien kan je in een of ander voetbalclubje wel trainingen gaan geven want Nederlandse trainers zijn in.
Veel suc6 en plezier.

Monique

Hoi Emmy,
Dankzij je vader blijf ik goed op de hoogte maar ook heel leuk om het van je zelf te horen. Jammer dat het weer niet helemaal meezit maar troost je hier is het niet veel beter. Vanmiddag hebben we hier op het werk een BBQ om de vakantie af te sluiten en nu melden ze zware onweersbuien. Dus....... We kijken uit naar het vervolg op al je avonturen.

Groetjes en veel liefs.

Hanneke

Shop ze!

Noor

He, dit klinkt als een mooi avontuur! Geniet ervan!

Ellen

Hee reiziger,

Wat een mooie belevenissen! Bij het lezen herken ik wat je zegt over activiteiten plannen. Moet je lekker blijven doen en van iedere dag iets moois maken. Zo te lezen schroom je niet om op pad te gaan, dus keep on going girl!!
Wij kunnen dit :)

Liefs uit Peru

Jose en Jack

Hallo Emmy wat mooi wat je al allemaal gedaan hebt.
Ik begin nu wel echt hartstikken jaloers op je te worden.
Ik weet dat het even wennen is,in zo n vreemd land.
Maar het komt goed,ik geloof in je.
IK blijf je volgen.
groetjes en veel liefs van Jack en Jose

Elly

Hallo Emmy,
Mooie verslagen schrijf je! Je hebt leuke plannen, ga er naar toe en geniet er van. We kijken al uit naar de foto's. Emmy het gaat je lukken. Geniet van iedere dag en ontmoet nog veel leuke mensen. Ik ben nu al nieuwsgierig naar je volgende reisverslag. Groetjes en dikke poene ook van Frans, Fabian en Melvin

Liliane

Heey Emke,
Behalve het slapen dan de eerste dagen gaat het je goed lees ik en ... zelfs engels blijkt een sterke kant van je te zijn; zo zie je dat er meer talenten zijn zonder je ervan bewust te zijn.
Op school al wat mensen ontmoet die dezelfde ideeen hebben om te gaan reizen?
En je weet ik had je wat toegestopt en daarvan hoop ik een activiteit te zien op foto's die je eraan besteed, je verdient het en ik lees dat je zelfs heel avontuurlijk bent ingesteld: bungeejumping??? Wees voorzichtig zeg! Dolfijnen lijken me minder gevaarlijk en heel lieflijk/sierlijk om te zien.
Blijf genieten en leer van alles wat je tegen komt, ook van de dingen die soms lijken tegen te zitten, ze gaan ook weer voorbij zo zie je maar!
Dikke knuffel, Liliane

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active