emmyurlings.reismee.nl

Ik ben er!

Zo, mijn eerste blog vanuit Nieuw - Zeeland en een hoop te vertellen!

Nadat we woensdag afscheid hadden genomen op Schiphol, vlogen we door naar Dubai en daar zijn we overgestapt op het vliegtuig richting Singapore. Beide keren waren de vluchten niet vol geboekt, waardoor je genoeg ruimte had om te zitten en soms zelfs om te liggen! Met spelletjes, films en muziek ging de tijd gestaag voorbij.

Aangekomen in Singapore werden we opgehaald door Andrew, onze reisleider. Hij bracht ons naar ons hotel. Ik deelde de kamer met een andere reisgenoot en nadat we waren ingecheckt, hebben we gedoucht en zijn we wat gaan eten met de rest van de groep. 's Avonds ben ik vroeg naar bed gegaan, omdat ik dacht dat ik zo mijn slaap in zou kunnen halen. Niets bleek minder waar en het werd een beroerde nacht.

Op vrijdag hadden we tot 14:00 uur vrije tijd, dus nadat we ontbeten hadden, hebben we weer ingepakt en zijn we naarhet winkelcentrum gelopen om te lunchen. Om 14:00 uur werden we opgehaald door Andrew en begon onze stadstour. We zijn naar het National Orchid Park geweest, Chinatown en Indiatown. Allemaal erg indrukwekkend, vooral de tempel die we bezocht hebben. Na deze tour zijn we afgezet geworden bij het vliegveld, omdat we om 20:20 uur weer zouden vliegen naar Sydney! Dit vliegtuig was een stuk kleiner en compleet volgeboekt, en ook hier lukte het mij niet om mijn nachtrust te vinden.

Aangekomen in Sydney hebben we afscheid genomen van de rest van de groep en hebben we een wifipunt opgezocht, want we moesten 3 uur wachten op onze vlucht naar Auckland. Hoe dichter bij we kwamen, hoe minder de vliegtuigen werden, want dit vliegtuig was nóg kleiner!

Eenmaal aangekomen in Auckland, en veilig door de douane heen gekomen te zijn, hebben we de bus gepakt naar ons Hostel. Dit was meteen erg wennen; met 4 andere je kamer delen en de wc & badkamer op de gang. Ik kreeg er een beetje een campinggevoel bij.. ’s Avonds zijn we vroeg naar bed gegaan en nóg kon ik niet slapen..

Zondag zou ik dan eindelijk naar mijn gastgezin vertrekken en dus belde ik een taxi! Ik was een uur te vroeg en besloot wat rond te lopen door het dorpje. Erg leuk! Beetje te vergelijken met Hulsberg.. een paar winkeltjes en verder gewoon veel huizen. Om 12:00 uur zou ik terecht kunnen bij mijn gastgezin, maar er was niemand. Meteen bleek hoe aardig de mensen hier zijn, want één van de buren kwam toevallig langs en vroeg mij of ik op zoek was naar Melanie. Ja, zei ik. En ze vertelde me waar ik haar kon vinden. Niet veel later hadden we elkaar gevonden en zijn we naar huis gegaan. Wat een luxe!! Ik heb een eigen slaapkamer en een eigen badkamer, veel beter kon ik het me niet wensen! In de middag zijn we naar de stad geweest om een busticket te kopen zodat ik naar school kon. ’s Avonds hebben we samen gegeten en ben ik vroeg naar bed gegaan, maar je raad het vast al.. weer nauwelijks geslapen!

Vandaag ben ik voor het eerst naar school geweest en het was érg leuk!! Er waren veel verschillende nationaliteiten en het zijn 2 scholen bij elkaar. 1 school voor mensen die gewoon Engels willen leren en de andere school is voor mensen die graag naar de Universiteit in Nieuw – Zeeland willen. Er zitten opvallend veel Chinezen / Koreanen op de school.

Nadat we heel wat informatie hadden gekregen, kregen we een test om ons niveau te bepalen. De uitslag: Upper Intermediate. Uh, wie had dat ooit gedacht?! Ik niet hoor! Morgen beginnen voor mij de eerste lessen.

Het is nu dus echt allemaal begonnen en ja, het is eng. Maar ik wilde dit dus ik ga dit proberen af te maken. En anders kan ik altijd nog zeggen dat ik het geprobeerd heb!:)

Liefs,

Emmy

Reacties

Reacties

Germaine

Hey Emmy,
Ben blij om te lezen dat het tot dusver goed is gegaan en
wat een luxe :eigen kamer met eigen badkamer,nog beter dan thuis HAHA!!
Dit gaat zeker goed komen en zo zie je: soms ben je beter in iets dan je zelf had gedacht!!! Dit is heel goed voor je zelfvertrouwen!!
Succes en ik blijf je volgen!!!
Groetjes Germaine

Jeanny en Kees

Hallo lieve Emmy dit zijn de stuiptrekkingen van het begin de lange reis, de jetlag, vreemde omgeving.
Vanaf nu gaat alles stukken beter je raakt gewend, bevriend met velen en het wordt een stuk gemakkelijker. Daarnaast ben je " beter" dan je had verwacht dus....
Denk maar aan die lelijke Kees dan blijf je waarschijnlijk nog langer.
Hou je taai, knuffels van ons.

Monique

Hoi Emmy,

Leuk om je bericht te lezen. Het is een hele onderneming maar ook een hele mooie ervaring. Natuurlijk is het eng zo ver van familie en vrienden maar als je eenmaal op je plaats bent dan leer je veel interessante mensen kennen en wil je misschien nog niet meer naar huis. De foto's van het eten dat je krijgt zien er in ieder geval heel goed uit. Dus daarin kom je niets te kort. Je mag me wel alle recepten vragen aan Melanie dan kan ik je wanneer je terug bent misschien nog eens het Nieuw Zeeland gevoel geven.
Heel veel liefs en een warme knuffel

Cindy

Lieve emmy,
Wat ben ik ongelofelijk trots op je! Heel die reis al afgelegd. Nu die jetlag proberen weg te werken en je draai vinden, mensen leren kennen, herinneringen maken en dingen beleven. Je Droomreis echt te laten beginnen.
Liefs,
Cindy

Annie

Hoi Emmy,

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en de kamer bij je gastgezin erg naar je zin is. Nu nog bijslapen!

Wat goed van je dat je als "Upper Intermediate" uit de bus bent gekomen, daar mag je best trots op zijn, toch?

Alles is natuurlijk nieuw en eng, maar over een paar dagen zul je zien dat je sneller aan alles went dan je nu misschien denkt. Ook niet bang zijn om mensen te vragen je ergens mee te helpen of iets uit te leggen. Dan doen ze vast graag!

Voor nu heel veel groetjes en tot mails!
Annie

Pauli

Dag lieve Emmy,
Die rotte jetlag en alle spanningen daar heb je wel een tijdje voor nodig om van bij te komen! Alle begin is moeilijk maar dat wist je al natuurlijk. Maar nu zit je toch midden in je eigen droom , dat moet een goed gevoel geven. Ik ben in ieder geval heel trots op je. En de uitslag van je engels toets is alleen al geweldig. Zet hem op en vooral niet teveel piekeren. Heel veel liefs Mama

Jack en Jose

Fijn dat je toch, ondanks alle toestanden en slapeloze nachten, al een beetje op je plek bent. Wij denken en weten wel zeker dat je dit avontuur tot een geweldig eind zult brengen. Groetjes en voor de komende maanden veel reisplezier. Dikke knuffel van Jack en Jose.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active